2011. augusztus 5., péntek

PARAFenomén

Sziasztok!

Legyőzvén a lustaságot, fásultságot ismét visszatértem!
Vannak elmaradásaim, amiket terveim szerint apránként törlesztek, de most egy friss munkát szeretnék bemutatni. Ez pedig a PARAFenomén nevet kapta, rögvest kiderül, hogy miért!
A műhelyben hányódott egy darab, valaha zöldséges szeletelő bárdként funkcionáló anyag. Ebből a bárdból lett kivágva a Bionika is. A forma kivágása után sok dolgom nem is volt vele, hisz a bárd eredeti vágó éle itt ugyanazt a  funkciót tölti be. Egy kicsit megcsiszolgattam, de meghagytam az idő vasfoga által létrehozott rusztikusságot. A markolatot sorrendben a következő anyagok alkotják: Bocote, agancs, PARAFA (már meg is van, hogy honnan a név!), bükk, 1 db 6-os rozsdamentes szegecs. Első elképzelés szerint csak agancs lett volna az elején, de a szivacsos része nem mutatott szép képet, így egy darab bocote fa került elé takarásnak. A parafa úgy került képbe, hogy nemrégiben lakás felújítást végeztem , és ennek keretén belül parafa burkolat került a falra. A hulladék anyagot feldaraboltam, majd összeragasztottam. Meglepően jól viselkedik a markolaton, könnyű alakítani, csiszolni, egyszóval jó vele dolgozni! Szerintem fogom még használni! A markolat nagyobbik fele azért fa, mert a szegecs után még kb fél centi a markolat tüske, tehát itt már egynemű anyagot kellett használnom.

Ezt a kés reményeim szerint jó társam lesz a konyhában! A vágó képességéről itt egy kis videó. Az elején azért bénáztam, mert még azt néztem, hogy benne van-e a kezem a felvételben. :)
Még néhány kép itt.
Remélem holnap is lesz miről írnom! :)

Sziasztok!

3 megjegyzés:

  1. Szervusz Soma !

    Éreztem én a boltban, hogy jó "ragadós" az éle, de hogy így kaszabolja a papírt , azt nem gondoltam volna. Ilyet eddig csak a neves gyártók késeitől láttam. A formájáról pedig az összes általam ismert ( santoku, sashimi, deba ) egyszerre jut az eszembe. Nekem nagyon bejön.

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  2. Szia Soma!

    Tetszetős kis kés lett belőle, biztosan jól hasznélható a gyakorlatban is. Egészében is jól néz ki, de nekem különösen a markolat tetszik, jó párosítás.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  3. Uraim!
    Köszönöm a megtisztelő soraikat! :)

    VálaszTörlés