2011. április 1., péntek

Bionika

Sziasztok!

Szeretném bemutatni ennek a hétnek a termését. Délutánonként bütykölgettem össze ezt a pöngét.
A penge egy régi konyhai bárdból lett kialakítva. A markolat tüske majdnem teljesen végig ér a markolatban. A markolat csont, alumínium, bőr, alumínium, bőr, dió, bőr, bükk. A penge gerincére a markolat elé, ujjtámasz segítő rovátkolás került.
A kést egy barátomnak készítettem, akinek már vagy két éve, de minimum egy éve megígértem, hogy készítek neki egyet. Most volt itt az ideje. Majd még kap egy tokot, aztán jöhet az átadás! :)
Ja ! A neve. Rájöttem, hogy a név adás nekem nem megy túl jól, de könnyen semmiképpen sem! Sokáig nézegettem, forgattam, vártam az ihletre. Majd a markolat két fajta fája (és egy tévé csatornán mostanában kezdődött sorozat) után, kapta a Bionika nevet.
További képek.
Sziasztok!

6 megjegyzés:

  1. Szervusz Soma !

    Nagyon frappáns lett a kés neve. Tehát lány kést csináltál, ha jól értem. Tudod mit irigylek benne a legjobban ? Azt hogy derékszögben áll a markolat fája, a bőrgyűrűk, és az alumínium gyűrűkhöz képest. Én ilyet 1 kerek esztendő alatt e tudok csinálni. Nem ismerem a 90°-ot. Jó a kontrasztja a két különböző színű fának. Ugye vethetek rá egy kóbor pillantást, mielőtt átadod a leendő gazdájának ?

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  2. Szia Jani!

    Természetesen vethetsz rá egy kóbor pillantást, de csak messziről! Ha közelebbről is megnéznéd félek elmúlna a csodálat és az irígységed! :)

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Soma Koma!
    Tudod,az tetszett ebben a kés leírásban,hogy megértettem... :) Tehát,teljesen képzetlenül is megértettem,miről beszélsz,mi miből van,emddig,hogyan.
    Valamint nagyon tetszik nem csak a kés soksznűsége,amilyen a természet is,hanem az anyagának sokszínűsége és találó neve is.Nagyon tetszik a kés így ránézésre,a sokszínűsége mind látványilag,mind anyagában.Olyan természetes.
    Sajnos,nem sok infóm van az említett sorozatról,mert nálunk a tévézés kimerül fiam meséiben és azon való elalvásomban,de a bionikáról,mint tudományágról idézem Neked a wikipedia magyarázatát:
    "A bionika egy tudományág, mely a biológiát, a technikát és az elektronikát hivatott egyesíteni. Fő célja, hogy az élőlények felépítését és mechanizmusait gyakorlati szinten megvalósítsák mesterséges gépekben, mintegy lemásolva az evolúció által évmilliókig tökéletesített természetes szervezeteket."

    Nos,ebben elektronika nincs,de ettől függetlenül szerintem érzékelhető,hogy az elnevezésed nagyon-nagyon találó!Sokszínűség,evolúció,természetesség,jó értelemben vett "másolása" a természetnek stb.

    Nagyon ott van ez a kés.Azt áruld el,hogy ha ebben egy bárd pengéje van,akkor várhatóan elég masszív anyagról van szó,nem?Ha jól látom,még egy kis fűrészelésre alkalmas kis fogazat is van a penge felső ívének tövén.
    Szerintem,laikusként,nagyon ott van!Gyönyörű.
    Csak így tovább!
    pengyomhegyi

    VálaszTörlés
  4. Pisti!

    Örülök, hogy tetszik a kés. A nevébe Te egy kicsit többet gondoltál bele mint amit én, de ez így jó! :) És mégsem sikerült mindent megértened a leírásból! :) Amit Te fűrésznek gondoltál, az csak az ujj lecsúszását gátolandó recézés, mint ahogy le is írtam. :) A többi stimmel.Azzal kezdtem, hogy „örülök, hogy tetszik” neked. Nos azért van részemről öröm, mert ezt a kést Neked készítettem!
    Előbb -utóbb sort kerítünk az átadásra is! :)
    Üdv:
    Soma

    VálaszTörlés
  5. Soma tesóü, minden tiszteletem mellett: ez nem jött össze annyira
    egyrészt hanyattesik a pönge (nemkicsit, a képek alapján) másrészt bármit, csak aluminiumot ne
    annyiféle szép anyag van, bőr-csont-szaru-másik fa-réz-bronz-alpakka-akármi, tessék ezeket használni
    az alut hagyjuk meg a repcsiknek meg a színesfémgyűjtőknek

    VálaszTörlés
  6. Jaj Giga !

    Fogtam a kezemben, és nem akart hanyatt esni. Ha meg akart volna, akkor sem akadályoztam volna meg benne. Mert tudod, a nevét elnézve, nő nemű egyed a kések között. Azt pedig tudjuk, hogy a nő akkor a legjobb nő, ha hanyatt fekszik. Az orra eső pengéket, pedig meghagyjuk a profi késkészítőknek. (Úgy is eladják valakinek.)

    AMA.

    VálaszTörlés