2011. szeptember 10., szombat

Taz és Lovász féle kés tok

Sziasztok!



Szeretném most bemutatni az elmúlt hét termését! Talán nem meglepő módon, két kés tokról van szó. Az elsőt, a Taz tokját még a múlt hét végén kezdtem el csinálni, de nem sokkal a vége előtt sikerült helyrehozhatatlanul elcsesznem, de szerdán három óra alatt elkészültem vele. Egyébként azért kellet új tokot készítenem a Taz-hoz, mert az előző varrását sikerült szétvágnom a késsel. Amikor az készült akkor úgy okoskodtam, hogy nem kell bele él védő mert úgy szorosabban fogja a pengét, ami nem hátrány egy nyakban lógó késnél! De bebizonyosodott, hogy tévedtem. Így belekezdtem az új kabátka elkészítésébe, de most  tettem bele él védőt és nem varrtam, hanem szironyoztam az élét. Nagyon megszerettem ezt a fonásos dolgot! Ezért készült a Lovász féle  késem új tokja is így. Az ő eredeti tokjának nincs semmi baja, csak az lógatott felfogatású és nagyok kilátszott a mellényem alól. Most a tokon bújtató biztosítja a stabil rögzítést, és így feljebb is került, tehát jobban lehet rejtve hordani. Ezt ma reggel kezdtem el, de félbe kellett hagynom mert jelenésünk volt a Gulyás fesztiválon. Hazaérkezés után aztán befejeztem. nekem tetszenek, mondhatom ők az aktuális kedvenceim! :)
További képek itt.

Sziasztok!

6 megjegyzés:

  1. Szia Soma!

    A képek alapján csak irigykedni tudok, hogy Te birtokában vagy annak a tudásnak amihez én hozzá se tudok szagolni. Mind a két tok jó lett, nekem a Taz "nadrágja " tetszik jobban,de ez ugye szubjektív vélemény.

    Üdv Zé

    VálaszTörlés
  2. Szia Zé!

    Köszönöm a véleményt! De így kölcsönösen irigykedhetünk, mert én a kés készítéshez nem értek úgy mint Te! Másrészről meg ha időt szánnál rá, biztos vagyok benne, hogy menne ez neked amilyen kézügyességed van! Annak a srácnak nincs honlapja, vagy blogja akivel a tokokat készítteted? Na azok profi munkák!

    Üdvözlettel: Soma

    VálaszTörlés
  3. Szervusz Soma !

    Szerények vagytok mind a ketten. Pedig van mire büszkének lennetek. Ha kihalnak a kézművesek (és ezek vagytok ti ) nagyon megváltozik a világ. Teli lesz műanyag vackokkal. Amik ráadásul, egytől egyig kínaiak. Csináljátok csak azt amit eddig. Akkor lesz kedvem még egy keveset élni. Neked pedig Soma, tudnod kell, hogy a párnám alatt a degusszal ( tokostól ) alszom.

    Jani komád.

    VálaszTörlés
  4. Szia Jani! Na jó! Én még vállalok pár tokot! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Soma!

    Szerintem is gyönyörűek lettek a "kabátok", bárhol megállnák a helyüket. Szép, ízléses, hasznos munka.
    Nem akarom ismételni "AMA" szaktársat, de a mai sorozatgyártott, gagyi világban szerintem is felüdülés(nekem mindenképp), hogy ilyet láthatok.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  6. Zsombor!

    Köszönöm megtisztelő szavaidat!

    Üdv: Soma

    VálaszTörlés