2009. augusztus 20., csütörtök

Egy koncert margójára...

Sziasztok!


Tegnap (aug.19. szerda) este volt egy koncert a Belvárosi Nagytemplomban. Történetesen
Mága Zoltán hegedűművész, 100 koncertesre tervezett jótékonysági fellépéssorozatának, második koncertje. Közreműködött a Szolnoki Szimfonikus Zenekar Izaki Masahiro vezényletével, a Bartók Béla Kamarakórus, és az egyesített vegyeskar. Én a feleségem miatt voltam ott, aki a Bartók kórusban énekel. Tizenhét órára kellett menni, mert a fellépés előtt próbálni is kell, és tizennyolc órától még mise is volt a híveknek. Én szépen beültem a templomba, míg a kórus készülődött a próbára, és beszélgettem a egy régi barátommal, aki most a kórus asszisztense. Fél hat előtt meglepődve vettem észre, hogy hangosító konténereket tolnak be középen. Hinnye! "Ide aztán vajh miért kell hangosítás?" - teszem fel a kérdést félhangosan, mintegy magamnak. A templomnak igen jó akusztikája van, tehát mindennemű hangosítás felesleges. Mivel magam is voltam road, némi szakmai hozzáértéssel szemléltem a műveleteket.Nem igazán voltam lenyűgözve attól amit láttam. Szerintem későn érkeztek, hisz ilyenkorra a hangnak már állni kellene, és nem a művészek közt kellene bohóckodniuk. Miután elkészültek, kiderült az is hogy mire kellet a technika. Nem az egész 'zenekarkórus+művészek' miatt pakoltak ki, csak Mága Zoltánt, illetve a hegedűjét tették ki a hangra. Itt el is dőlt, hogy a lányoknak csak jól kell kinézniük, mert hallatszódni nem fognak. Közeledett a hat óra, a mise ideje, és én, mint hithű ateista elhagytam a templomot. Később kiderült, ez hiba volt! A koncert kezdésig hátralévő idő gyorsan eltelt beszélgetésekkel, az autó ellenőrzésével stb. Elérkezett a kezdés, kórus templomba oldalajtón be, én meg meglepődve tapasztaltam hogy a főbejáraton bizony bemenni már nem lehet. Illetve lehet hogy sikerült volna, méreteimből adódóan beverekednem magam, de azt hiszem akkor többek ajkát hagyta volna el olyan, ami Isten házában nem ildomos. Tehát kórus után oldal ajtón be. Ja igen! Miért is akartam mindenáron bemenni? A kórus nem hivatalos honlapjára akartam fényképeket készíteni. Így csak a kórus mögül, felemelt kamerával készítettem néhány képet, de ez így nem volt az igazi. A kórusnak csak a koncert elején, és végén volt dolga, a kettő közt szabad foglalkozás. Megjegyzem, a hangosítókat dicséret is illeti, mivel a templom ajtón kívülre is tettek ki ládákat(hanszórókat), mikor látták hogy mennyien rekedtek kinn! Mi is kerestünk egy padot, és beszélgetéssel múlattuk az időt. Volt egy kis mulatságos intermezzo is, mivel valaki összekevert két művet, és azt hitte hogy az a szám szól, ami után megint a kórus következik . Riadóztatta a többieket is, így volt alkalmam látni, hogy a kórus öt másodperc alatt futja a százat! :) Nem sokkal később szép nyugisan sétáltak visszafele, ismét elfoglalva a kényelmes padokat. Itt jegyezeném meg, talán jobban is járt aki kinn maradt, mivel a templomban igen meleg lett a sok embertől, és csak nyomokban volt levegő. Odakinn pedig a beköszöntő alkonyatban, hűlő levegőben, szállt a muzsikaszó! Megmosolyogtam, mikor egy padon ücsörgő nénike, rászolt a tőle nem messze álló csoporta, hogy ne beszélgessenek, mert ő a zenét akarja hallgatni. Ekkor megláttam, egy régen nem látott kedves ismerősömet, akivel megörültünk egymásnak, majd egy jót beszélgettünk. Ennek a beszélgetésnek az élményeiről majd talán születik egy másik bejegyzés. Miután a kórus elénekelte a záró számokat, és befejeződött a koncert, szépen hazajöttünk.

Aki idáig kibírta, annak további szép napot!

Sziasztok!

1 megjegyzés: