2010. október 9., szombat

Csikó

Sziasztok!

Ismét jelentkezek pár bejegyzéssel. Már nem magyarázom a ritka közzétételt, törődjetek bele, hogy lusta vagyok. :) Élmények lettek volna, de ...
A késekhez hozzátartoznak a tokok is, így elhatároztam, hogy belekóstolok a tokkészítésbe is. Előtte azonban be kellett szerezni néhány szerszámot, köztük egy „csikót” is. Egy véletlen folytán bele is botlottam egybe, de nekem túl drága volt. Ekkor határoztam el, hogy készítek egyet. Egy régi hosszú padot lekurtítottam és a leeső részből csináltam meg a fejet. Mostani állapotát kb három munkaóra alatt érte el, de még majd finomítom, csinosítom egy kicsit. A csikót a varrásnál használják. A két pofa közé szorítják be a varrandó anyagot és így lehet két tűvel varrni, mert szabad az ember mindkét keze. A mintát egy Késportálos éltárs (RAGA) csikójáról vettem le, aki volt olyan nagylelkű, hogy elhozta egy kiállításra ahol jól le tudtam fotózni. Ezen felül segített szerszámot vásárolni, és ellátott tanácsokkal.
Íme a csikó:




További képek itt:

Sziasztok!

2 megjegyzés:

  1. Szervusz Bundás Komám !

    Örömmel konstatálom, hogy belevágtál egy új mesterségbe. Alapanyag ellátást pedig egy kis "povidensziás-kőcsön" felvétele után sec-perc alatt megoldod. Ha végre sikerül nekem is egy normális kést csinálnom, akkor -ha nem veszed tolakodásnak- veled szeretném elkészíttetni a tokot hozzá.

    Jani Komád.

    VálaszTörlés
  2. Szevasz Jani!
    Tolakodásnak nem, inkább bohókás ötletnek tartom, hogy velem csináltass tokot! Még most! Az, hogy csináltam egy csikót nem azt jelenti, hogy tudok is szép, jó tokot készíteni! Most fejeztem be egyet, és nem vagyok elragadtatva magamtól. :(
    De majd igyekszem felnőni a feladathoz! Tehát csak lassan készítsd a késedet! :)

    Soma

    VálaszTörlés