2009. november 6., péntek

TISZA

Sziasztok!

A címben említett Tisza nem a folyót jelöli, hanem a Táncegyüttest. Tegnap volt az A.N.K.K.-ban a Népművelők 26. vándorgyűlése. Este volt a számukra egy kis bemutató Szolnok kulturális értékeiből. Fellépet a Bartók Béla Kamarakórus, a Szolnoki Népdalkör, és a Szolnoki Tisza Táncegyüttes. Most ez utóbbiról szeretnék pár sort írni.
Már a fellépés előtt felkeltette az érdeklődésemet a produkciójuk, mivel volt alkalmam látni őket ahogy gyakorolnak a folyosón. Nem vagyok tánc szakértő, de nekem is feltűnt hogy nem mindenki van közülük népviseletben, hanem inkább a húszas, harmincas évekre jellemző, polgári öltözéket visel. Innen már kíváncsian vártam a produkciót! Az előadásuk első részében hagyományos táncot mutattak be, majd a vége felé kezdtek kellékek kerülni a színpadra. Kis asztal, székek, ruhafogas. Nekem olyan kávéház hangulatnak tűnt. Aztán megszólalt a zene! Nekem olyan „tuc-tuc” zenébe oltott dixilendnek tűnt. Keményen jöttek az alap eggyek, és erre jöttek a fúvósok. Aztán elkezdődött a csoda! A tánc is, mint a zene kettősséget mutatott. Egy kis chelston, egy kis népi. Nos, itt most szuperlatívuszok felsorolása következne, de inkább csak annyit írok hogy FANTASZTIKUS volt! Köszönöm ezt az élményt! Most hogy e sorokat írom, ismét beleborzongok a gyönyörűségbe. Nem tudom hol, és mikor fogják még bemutatni, de akinek lehetősége lesz , nézze meg! Megéri!

Szép napot!
Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése